Sunday, May 3, 2015

ျမန္မာ့ပင္လယ္ေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ေရေၾကာင္းအလုပ္သမားဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ ၂၀၀၆ ကို လက္မွတ္အျမန္ဆံုး ေရးထိုးႏိုင္ရန္ အစိုးရကို တိုက္တြန္းခဲ့

ျမန္မာ့ေရေၾကာင္းေလာကအတြက္ အလြန္ အေရးပါေသာ ေရေၾကာင္းအလုပ္သမားဆိုင္ရာ
သေဘာတူညီခ်က္ (Maritime Labour Convention - MLC 2006) ကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ
အျမန္ဆံုး လက္မွတ္ထိုးေပးေစရန္အတြက္ တိုက္တြန္းခ်က္ပါေသာ စာလႊာမ်ားကို
ျမန္မာ့ပင္လယ္ေရေၾကာင္းအလုပ္သမားမ်ား အဖြဲ႕ ခ်ဳပ္ (MMWF) မွသက္ဆိုင္ရာအစိုးရဌာန
အသီးသီးသို႔ ေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

"DMA မွာအစည္းအေ၀းလုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာကတည္းက တိုက္တြန္းခဲ့တာ။ က်န္တဲ့သေဘၤာသား
အကူညီေပးေရးအဖြဲ႕ေတြပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ပါတယ္။ ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္ပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက ေရေၾကာင္းဦးစီးဌာနကလည္း ဒါကို အထက္ကိုတိုက္တြန္းသြားဖို႔ရွိတယ္
ေျပာတယ္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာကတည္းက အခ်ိန္ေစာင့္ၾကည့္ေနတာအေတာ္
ၾကာသြားၿပီ။ အခုထိမထိုးေသးလို႔ ခုလိုထပ္မံတိုက္တြန္းရတာျဖစ္ပါတယ္"ဟု ျမန္မာ့ပင္လယ္
ေရေၾကာင္းအလုပ္သမားမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (MMWF) မွ ဒုတိယအေထြေထြအတြင္းေရးမႉး
ဦးရဲ၀င္းထြန္း ကေျပာသည္။
MLC 2006 မွာ ႏိုင္ငံတကာ အလုပ္သမား ေရးရာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ILO) ၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ တခုျဖစ္ၿပီး
ပင္လယ္ေရေၾကာင္း လုပ္ငန္းခြင္ တြင္ လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေသာအလုပ္သမားမ်ား အတြက္
အလြန္အက်ဳိးရွိေစ႐ံုသာမက လုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္ အစိုးရကိုလည္း အက်ဳိးရွိေစေသာျပ႒ာန္းခ်က္
ျဖစ္သည္။
MLC 2006 မွာ အလံတင္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မ်ားက ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ေသာ
ေထာက္ခံခ်က္ေပးျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္း စသည့္ စနစ္ကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီေသာ
စံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ားျဖစ္လာေစရန္ သက္ေရာက္မႈရွိေသာ နည္းလမ္းတရပ္ကိုလည္း ျဖည့္ဆည္း
အေကာင္အထည္ေဖာ္ထားသည္။
၎သည္ သေဘာတူညီခ်က္ ပဋိညာဥ္ကို ပါ၀င္အတည္ျပဳၾကသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားစြာ၌
ပင္လယ္ေရေၾကာင္းအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ျမင့္မားေသာစံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ား
ထားရွိႏိုင္ေရးအတြက္ အနိမ့္ဆံုးလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပ႒ာန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္
ေဆာင္ရြက္ထားရွိသည့္အျပင္ အစိုးရမ်ား ဘက္မွ လုပ္ငန္းႏွင့္ႏွီးႏြယ္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ
အေျခခံရပိုင္ခြင့္မ်ားအေပၚ ၎တို႔၏ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း စည္းမ်ဥ္းမ်ား
ေလးစားလိုက္နာမႈ ရွိမရွိ ေသခ်ာစိတ္ခ်ရေစရန္ ေရေၾကာင္းအလုပ္သမားဆိုင္ရာ
သေဘာတူညီခ်က္ MLC 2006 မွာ မျဖစ္မေန လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ပင္လယ္
ေရေၾကာင္းအလုပ္သမားမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
MLC 2006 တြင္ ပါ၀င္ေသာအခ်က္မ်ား အနက္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာသားမ်ားအတြက္
သေဘၤာတစ္စင္းေပၚ၌ အလုပ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ ေရးအတြက္ အနိမ့္ဆံုး လိုအပ္ခ်က္မ်ား
သတ္မွတ္ျခင္း၊ အလုပ္ခန္႔ထားမႈ အေျခအေနမ်ား၊ ေနထိုင္မႈအခင္းအက်င္း၊ အပန္းေျဖ
အနားယူျခင္း အစီအစဥ္မ်ား၊ အရန္သင့္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ထားသည့္ အစီအမံမ်ား၊
အစားအေသာက္ႏွင့္ ေကြ်းေမြးျပဳစုမႈမ်ား၊ က်န္းမာေရး အကာအကြယ္၊ ေဆး၀ါးကုသမႈ၊
လူမႈ ဖူလံုေရးႏွင့္ ဘ၀လံုျခံဳမႈအကာအကြယ္ေပးမႈ အစီအစဥ္မ်ားအစရွိသျဖင့္ သေဘၤာသားမ်ား
အတြက္ အက်ဳိးရွိေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ပါရွိသည္။
အဆိုပါ MLC 2006 အားလြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ ILO အဖြဲ႕၀င္
အျခားႏိုင္ငံမ်ား ကလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။
အဆိုပါျပ႒ာန္းခ်က္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးသည္ျဖစ္ေစ မေရးထိုးသည္ ျဖစ္ေစ တူညီစြာ
လိုက္နာရမည္ဟု ျပ႒ာန္းခ်က္ တြင္ပါရွိသည္။
သို႔ေသာ္လည္း လက္မွတ္ ေရးထိုးထားျခင္းမရွိပါက တရား၀င္ရသင့္ေသာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း
အလုပ္သမားမ်ား အခြင့္အေရးမ်ား အတားအဆီးျဖစ္ေစႏိုင္သည္။
အဆိုပါျပ႒ာန္းမႈသည္ အလုပ္ရွင္ အလုပ္သမားအစိုးရတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြားကို မွ်တစြာ တာ၀န္ယူ
လိုက္နာရမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရေသာ ဆံုး႐ံႈးနစ္နာမႈမ်ားမွ
အေျခခံၿပီး ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။
ကမၻာတစ္၀န္းလံုးရွိ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္စပ္ေနေသာ ႏိုင္ငံေပါင္း ၆၆ ႏိုင္ငံမွ
ထို MLC 2006 သေဘာတူညီခ်က္ကို တရား၀င္လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္သည္။
အလုပ္ရွင္ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားႏွင့္ အျခားေသာ အလုပ္ရွင္ႏိုင္ငံမ်ားမွေန၍
၎တို႔ တာ၀န္ယူရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို တာ၀န္ယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အားတက္ဖြယ္ရာ
လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္သည္။
အလုပ္ရွင္ႏိုင္ငံမ်ားမွ အဆိုပါ MLC 2006 ကို လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္းျပဳေသာ္လည္း
အလုပ္သမားေစလႊတ္သည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ မိမိတို႔ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း
အလုပ္သမားမ်ား၊ တိုင္းတစ္ပါး လူမ်ဳိးျခားမ်ားႏွင့္ အခြင့္အေရးတန္းတူရရွိေစမည့္
ကိစၥရပ္ျဖစ္ေသာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ကို သေဘာတူ လက္မွတ္
ေရးထိုးျခင္းကို အျမန္ဆံုး ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းထားသည္။
"ျပႆနာတစံုတခုျဖစ္လာခဲ့ရင္ ေျဖရွင္းလို႔ရမယ့္ နည္းလမ္းကမရွိဘူးျဖစ္ေနတယ္။
တကယ္က ဒါကိုလက္မွတ္ထိုးထားရင္ လုပ္ရ ကိုင္ရတာ ဂုဏ္သိကၡာလည္း ရွိမယ္။ ငါတို႔ရဲ႕
ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္း လည္ပတ္မႈေတြမွာေတာ့ ဒီလိုအာမခံခ်က္ေတြ ခိုင္ခိုင္မာမာ
ရွိေနၿပီဆိုတာမ်ဳိးကို ခ်ျပလို႔ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အစိုးရအေနနဲ႔ ၾကန္႔ၾကာေနလဲ မသိဘူး။
ဒီသေဘာတူညီ လက္မွတ္ထိုးၿပီးၿပီဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာကိုလည္း ေၾကညာလို႔ရၿပီ။ ေအဂ်င္စီေတြ
အေနနဲ႔လည္း လုပ္ငန္းခ်ိတ္ဆက္ရတာ လြယ္သြားမယ္။ ဒါေတာင္ လက္မွတ္ထိုးၿပီးတာနဲ႔
မၿပီးေသးဘူး။ ေစာင့္ၾကည့္ခံကာလကို ျဖတ္သန္းရဦးမယ္" ဟု ေျပာသည္။
"လက္မွတ္မထိုးေသးေပမယ့္ေရေၾကာင္း အလုပ္သမားဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ကေနယူၿပီး
က်င့္သံုးေနတာေတာ့ရွိတယ္။ ဒါကဘာျဖစ္လာလဲဆိုေတာ့ လိုရင္သံုး၊ မလိုရင္ မသံုးဆိုတာမ်ဳိး
ျဖစ္လာတယ္" ဟု ျမန္မာ့ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းအလုပ္သမားမ်ား အဖြဲ႕ ခ်ဳပ္ အေထြေထြ
အတြင္းေရးမႉး ဦးတင္ကို ကိုသက္ ကေျပာသည္။
ILO Convention ျဖစ္သည့္အတြက္ အမွန္တကယ္ လက္မွတ္ထိုးရမည္မွာ ႏိုင္ငံျခားေရး
၀န္ႀကီးဌာနမွျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႕ ျပည္တြင္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနသည္မ်ားကို အာမခံေပးရသည္မွာ
အလုပ္သမားေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ျဖစ္သည့္အတြက္ အဆိုပါ
၀န္ႀကီးဌာနသံုးခု ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္လ်က္ရွိေနသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေရေၾကာင္းအလုပ္သမားဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ကို
သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး ျဖစ္ကာ ယခုအခါ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈကို ေစာင့္ၾကည့္ခံ
ရသည့္အဆင့္သို႔ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည္။
"ကတိေပးၿပီး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီးတာနဲ႔ မၿပီးေသးဘူး။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းရွိမရွိ ဆိုတာကို
ဆက္လက္ေစာင့္ၾကည့္တာခံရမယ္။ ျပႆနာေတြကို ေသခ်ာေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္
လက္မွတ္ထိုးလိုက္ဖို႔ကေတာ့ လိုကိုလိုအပ္ေနပါၿပီ"ဟု ဦးရဲ၀င္းထြန္း က ေျပာသည္။



ေရႊကူသစၥာ 



No comments: