Saturday, April 18, 2015

နစ္ျမဳပ္သြားခဲ့သည့္ ႐ုရွားငါးဖမ္းသေဘၤာမွ အသက္ရွင္က်န္ရစ္သည့္ ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ မိသားစုဝင္မ်ား၏ ရင္ဖြင့္သံ







ျမန္မာႏုိင္ငံ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာသားေလာက သေဘၤာနစ္ျမဳပ္မႈတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား ေသဆံုးမႈအမ်ားဆံုးျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ႐ုရွားႏုိင္ငံ အေရွ႕ဖ်ားပုိင္းOkhotsk ပင္လယ္ျပင္အတြင္း ဧၿပီ ၁ ရက္ ညပိုင္းက နစ္ျမဳပ္သြားခဲ့သည့္ ရုရွားငါးဖမ္းသေဘၤာ Dalnity Vostok မွ အသက္ရွင္ က်န္ရစ္သည့္ ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ားသည္ ဧၿပီ ၁၂ ရက္ ညပိုင္းက ႐ုရွားႏုိင္ငံေတာင္ပိုင္း စာဟာလင္မွ ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံ အင္ခြၽန္ၿမိဳ႕၊ အင္ခြၽန္ၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေလေၾကာင္းခရီးျဖင့္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာသား အလုပ္သမားမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ မွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ျပန္လည္ေရာက္ရိွလာၾကသည့္ ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ မိသားစုဝင္မ်ားအား သေဘၤာေမွာက္မႈျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာ့သတင္းစဥ္ သတင္းအဖြဲ႕မွ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခဲ့မႈမ်ားကို ေကာက္ႏုတ္စုစည္း ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။

ဦးခင္စိုး (ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္
ရြာတန္းရွည္ေက်းရြာ)
သေဘၤာေမွာက္တယ္ ဆိုတဲသတင္း။ ကုမၸဏီကအေၾကာင္းၾကား တယ္။ သေဘၤာေမွာက္ၿပီး ေနာက္ ေန႔မွသိရတာ။ ႐ံုးေရာက္ေတာ့ မေသတဲ့ စာရင္းမွာ သားနာမည္က ေနာက္ တစ္လံုးလြဲေနတယ္။ သားနာမည္က ေမာင္ဝင္းထြဋ္၊ ဟိုမွာ ေမာင္ဝင္းသူ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ံုးက အေျခအေနေကာင္းႏုိင္ပါတယ္ ေျပာတယ္။ သားအသက္က (၃၁) ႏွစ္ရွိၿပီ။ သေဘၤာလိုက္တာ ပထမဆံုးပါ။ ကမ္း႐ုိးတန္းသေဘၤာလိုက္ၿပီး ႏုိင္ငံျခား သေဘၤာလိုက္တာေပါ့။ ကုမၸဏီက ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္တာအားလံုး ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္လို႔ ေျပာတယ္။
ဦးျမတ္ေက်ာ္ဝင္း
ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီဝင္
ျမန္မာႏုိင္ငံ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာသား အလုပ္သမားမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္

ကြၽန္ေတာ္ သေဘၤာလိုက္ခဲ့တာ လုပ္သက္ (၃၅) ႏွစ္ရွိၿပီ၊ ဒီလုိအၿပံဳလိုက္ ေသဆံုးရတာ အမ်ားဆံုးပဲ။ ျမန္မာသေဘၤာသား ၄၂ ေယာက္လံုး တင္တာလည္း ဒီသေဘၤာမွာပဲ ေတြ႕ဖူးတယ္။ ကုန္သေဘၤာေတြမွာ ၄၂ ေယာက္ ဆုိတာမရွိဘူး။ ဥပမာ ၂၂ ေယာက္ အမ်ားဆံုးပဲ။ ဒီသေဘၤာ က ႐ိုး႐ိုးသေဘၤာမဟုတ္ဘူး။ သေဘၤာ ေပၚမွာ စက္႐ံုႀကီးပါတယ္။ စက္႐ံုပါ တဲ့အတြက္ ဒီကေလးေတြက ျမန္မာျပည္လည္း ဖုန္းဆက္ခြင့္မရဘူး။ သူထုတ္သမွ်ပစၥည္းကို တျခားသေဘၤာေတြက လာသယ္တယ္။
ကေလးေတြကလည္း လက္မွတ္အမွန္အကန္နဲ႔၊ ကုမၸဏီကလည္း အမွန္၊ ေရေၾကာင္းဦးစီးဌာနကလည္း အမွန္၊ ဟိုက်မွ ဘယ္လိုကဘယ္လို စုၿပီးေတာ့ ဒီသေဘၤာႀကီးေပၚ တင္လိုက္သလဲလုိက္စံုစမ္းပါတယ္။ ငါးဖမ္းဘုတ္ႀကီးေတြမွာ လိုက္ဖို႔ ဒီကေလးေတြကို သင္တန္းေတြမေပး ရေသးဘူး။ ကုန္တင္သေဘၤာ၊ ေရနံ တင္သေဘၤာေတြမွာ လုပ္ဖို႔တင္ေပး လုိက္တာ။ ကေလးေတြက လူသစ္ ေတြမို႔ အရမ္းလိုက္ခ်င္တယ္။ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ CDC နံပါတ္က ရွစ္ေသာင္းေက်ာ္၊ ကုိးေသာင္းေက်ာ္ ေတြ။ သေဘၤာသားေလာကမွာေတာ့ ေသဆံုးတာ အမ်ားဆံုးပဲ။ သေဘၤာ တက္မယ္ဆိုရင္ ပိုက္ဆံခ်ည္းပဲ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ ကုိယ့္အသက္အႏၲရာယ္ ကိုၾကည့္ပါလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ေမာင္
(ခုိင္ေရႊဝါ သာေကတၿမိဳ႕နယ္)

ကြၽန္ေတာ့္သားသေဘၤာလိုက္တာ ဒါပထမဆံုးပါ။ အေတြ႕အႀကံဳလည္း မရွိေသးပါဘူး။ သေဘၤာေမွာက္ တယ္ဆိုတာ သားတို႔ကုမၸဏီက တုိက္႐ုိက္အေၾကာင္းၾကားတာ မဟုတ္ဘူး။ တျခားသတင္းၾကားလို႔ သိၿပီး ႐ံုးကိုလုိက္သြားေတာ့ ရာဇာေက်ာ္ဆိုလားတဲ့ ေမးတဲ့အခါ ဆယ္လို႔ရတဲ့အထဲမွာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာျပန္ေတြကေနၿပီးေတာ့ မွားသလားေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ ျမန္မာသေဘၤာသားထဲမွာ အဂၤလိပ္ စာလံုးY နဲ႔စထားေတာ့ ရာဇာေက်ာ္ တစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္။ ကုမၸဏီက ေျပာတာ။ ညေနပိုင္းက်ေတာ့ အင္တာနက္မွာ ႐ုရွားသံ႐ံုးက တင္တဲ့ စာရင္းထဲမွာ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ေကာ၊ နာမည္ေကာ ပါလာတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ မွ သက္ျပင္းခ်ႏုိင္ေတာ့တယ္။ ႐ုရွား ဟိုတယ္မွာတည္းေတာ့ ဖုန္းနဲ႔ စကား ေျပာရတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥက မနစ္နာေအာင္လုပ္ေပးမယ္လို႔ ေျပာတာပဲ။ ကေလးေတြ ျပန္လာမွ ႐ံုးက လူႀကီးေတြနဲ႔ ညိႇရမွာေပါ့။
ကေလးေတြကုိေခၚတုန္းက တစ္မ်ဳိး၊ ငါးဖမ္းရမယ္လို႔မပါဘူး။ သူတို႔ ေျပာတာေတာ့ အထုိင္သေဘၤာေပါ့။ ငါးေတြဖမ္းတဲ့သူက ဖမ္းၿပီး ပို႔တဲ့သူက လာပို႔မယ္။ သားတို႔ သေဘၤာမွာပဲ လူေပါင္း ၃ဝဝ ေက်ာ္တယ္။ စာဖုိမွဴး ေတြကအစ ႐ုရွားမိန္းမေတြ၊ အဲ့ဒီမွာ လုပ္ရမယ္လို႔ ကုမၸဏီက ေျပာတယ္။ သေဘၤာေပၚေရာက္သြားေတာ့ အဆက္ အသြယ္မရဘူး။ ႏွစ္လတစ္ႀကိမ္ တစ္ႀကိမ္ေအဖိုးဆိုဒ္ တစ္ဝက္သာသာ သာေၾကာင္းမာေၾကာင္း ပို႔လို႔ရတယ္။ ဦးတို႔ဘက္က ႀကိဳးစားတယ္။ ကုမၸဏီဘက္က လုပ္မေပးဘူး။ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ထိ ဘာအဆက္အသြယ္ မွ မရဘူး။ ဒီေရာက္မွပဲ သားနဲ႔ စကား ေျပာရတယ္။ သား သေဘၤာစတက္တဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ သေဘၤာနစ္ျမဳပ္ၿပီး ျပန္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္က ရွစ္လေက်ာ္သြားၿပီ။
သေဘၤာတက္ၿပီး ႏွစ္လေက်ာ္ေတာ့ ငါးဖမ္းသေဘၤာ ေျပာင္းလိုက္တယ္။ ကုမၸဏီက ကေလးေတြသေဘာထား လို႔ေျပာတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မိဘ ေတြကုိေတာ့ ေျပာသင့္ပါတယ္။ ဒါေျပာ ရမယ့္ကိစၥ၊ သေဘၤာေျပာင္းသြားရင္ ေျပာကိုေျပာရမယ္။ လစာက ေဒၚလာ ၄ဝဝ ပါ၊ ၁ဝဝ ကို ေပါ့ကတ္မန္းနီး ထားတာပါ။ သင့္တင့္လို႔ ျပန္လာရင္ ဒီ ၁ဝဝ ကို ျပန္ေပးပါတယ္။ (၈)လအတြင္းမွာ ႏွစ္လတစ္ႀကိမ္ ေငြ ပို႔ေပးပါတယ္။
ေစာေဝရန္ (သေဘၤာသား)
သေဘၤာမေမွာက္ခင္မွာ သေဘၤာက ေတာ္ေတာ္ေလး ေစာင္းေနတယ္။ ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္း မသိဘူး။ အိတ္ေတြဆြဲၿပီး အကုန္လံုးက မ်က္ရည္ဝဲေနတယ္။ အသက္ကယ္ အက်ႌယူၾကဆုိေတာ့ အသက္ကယ္ အက်ႌက ဟိုးေအာက္ခန္းမွာ၊ တခ်ဳိ႕ က မသိၾကဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က သိေတာ့ဆင္းယူတယ္။ ျမန္မာေတြ အကုန္လံုးရၾကတယ္။ သေဘၤာ ျမဳပ္တဲ့အခ်ိန္က နာရီဝက္ေလာက္ ၾကာလုိ႔ အဲဒီေလာက္အသက္ရွင္ၾက တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း အက်ႌ ဝတ္ခ်ိန္ရတယ္။ အသက္ရွင္ဖို႔ ႐ုန္း ကန္ရတာေပါ့၊ သေဘၤာကေစာင္းတဲ့ အေျခအေနက နာရီဝက္လည္း ေက်ာ္ ေတာ့ သေဘၤာက ေဘးကိုလဲသြား တယ္။ ဘာအခ်က္ေပးသံမွလည္း မရွိဘူး။ အင္ဂ်င္ေရာ၊ မီးေရာ ျဖတ္လိုက္တယ္။ ကပၸတိန္က သူမေသခင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အနီးအနား မွာရွိေနတဲ့ ငါးဖမ္းသေဘၤာေတြကို ေရဒီယိုနဲ႔ ေခၚတယ္။ ျမဳပ္မယ့္အခ်ိန္ မွာ မီးေမာင္းထုိးၿပီး ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီမွာ သေဘၤာကဖင္ပိုင္းကစၿပီး တျဖည္းျဖည္းေခါင္းေထာင္ၿပီး နစ္ျမဳပ္သြားတယ္။ လိုက္ဘုတ္ေပၚ ေရာက္တဲ့သူကေရာက္၊ မေရာက္တဲ့သူက ေရထဲမွာကူးရတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း အကုန္ကြဲသြားတယ္။ ေရအနက္ပိုင္းေလာက္ ေရာက္ေတာ့ အရမ္းေအးေနတယ္။ အလွမ္းေဝးသြားရင္ ေရခဲတုံးေတြ ရွိတယ္။ အပူခ်ိန္ထိန္းတဲ့ အက်ႌဝတ္ထားတဲ့အတြက္ ေရထဲမွာ ၃ နာရီ အထိ ခံႏုိင္ရည္ရွိရွိေနႏုိင္တာ၊ တခ်ဳိ႕ ဆို သေဘၤာေပၚေရာက္ၿပီး ေသတာရွိတယ္။ အေအးလြန္ၿပီး ေသသြားတာ၊ ေရနစ္ၿပီး ေသတာနည္းတယ္။ ေရခဲ ၿပီး ေသကုန္တာ၊ လာကယ္တဲ့ သေဘၤာ ၂၁ စင္းေပၚမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ေနာက္ဆံုးေရာက္တယ္။ အဲ့ဒီေလာက္ မေသဘူးထင္တာ၊ အေပၚလည္း ေရာက္ေရာ အေလာင္းေတြက တက္တက္လာတယ္။ ခဲၿပီးေသတာ ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရ ေသတယ္။ ေရနစ္ေသတာ နည္းတယ္။
ေက်ာ္ေက်ာ္ (သေဘၤာသား)
သံ႐ံုးက အစစအရာရာလာၿပီး အကုန္လုပ္ေပးပါတယ္။ ျပန္လာတာကေတာ့ စာဟာလင္ကေန ကိုရီးယား၊ ကိုရီးယားကေန ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပန္လာတာ။ ကိုရီးယားေရာက္ ေတာ့လည္း ျမန္မာသံ႐ံုးက လာႀကိတယ္။ ထမင္းေတြ လာေကြၽးတယ္။ လိုအပ္တာအကုန္ အကူအညီေပးတယ္။ အဆင္ေျပပါတယ္။ သေဘၤာက ကုန္အျပည့္တင္လို႔ ေမွာက္သြာတာပါ၊ ရာသီဥတုက နည္းနည္းေလးပဲ ဆုိးတာပါ။ သေဘၤာသားအသစ္ေတြ ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့ အခက္အခဲေတြပါပဲ။ သေဘၤာသားသစ္ကို သေဘၤာလိုင္းေတြက သိပ္မေခၚၾကဘူး။ မေခၚၾက ေတာ့ ေခၚတဲ့လုိင္းကိုပဲ သြားရတာပါ။ အိမ္ကေတာ့ လႊတ္မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ စိတ္အရမ္းပူေနၾကတယ္။ ေနာက္သေဘၤာ မတက္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတယ္။
စုစည္းတင္ျပသူ- မင္းသစ္
ဓာတ္ပံု= ေဇာ္မင္လတ္

 

           

No comments: