Wednesday, July 22, 2015

တစ္ပတ္အတြင္း ITFလွဳပ္ရွားမွဳမ်ား









ျပီးခဲ့ေသာရက္သတၱပတ္အတြင္းITFႏွင့္ေရေၾကာင္းသမဂၢမ်ားအေနနဲ႔သေဘၤာသားမ်ား၏
အလုပ္အကိုင္အေျခအေန၊ေနထိုင္မွဳအဆင့္အတန္းမ်ားႏွင့္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္း
ဥပေဒေအာက္ရွိသေဘၤာသားမ်ား၏အခြင့္အေရးမ်ား၊ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာအခန္းက႑မ်ား
က်ယ္ျပန္႔လာေအာင္ေထာက္ပ့ံလုပ္ေဆာင္မွဳမ်ားအတူတကြပူးေပါင္းျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။
၄င္းလွဳပ္ရွားမွဳမ်ားကိုဇူလိုင္၆ရက္မွ၁၀ရက္အထိJapan, Russia's Far East, South Korea and Taiwan
တို႔တြင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။






ဂ်ပန္စစ္ေဆးေရးအသင္းအဖြဲ႕မ်ားသည္သေဘၤာ၈၉စီးေပၚသို႔သြားေရာက္ျပီးမေတာ္တဆမွဳမ်ားတြင္
ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေစရန္မွားယြင္းမွဳမ်ားကိုေဆြးေႏြးတင္ျပျပီးသေဘၤာ၄စီးေပၚရွိလစာမရေသာ
သေဘၤာသားမ်ား၏အေရးကိစၥကို၊၄င္းတို႔၏လစာမ်ားျပန္လည္ရရွိေအာင္ၾကိဳးစားျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။


ထိုေနာက္ဂ်ပန္အလုပ္သမားသမဂၢသည္shipping company Kotoku Kaiun Co Ltdကို
Companyပိုင္သေဘၤာမ်ားေပၚသို႕ITFႏွင့္အျခားစစ္ေဆးေရးအသင္းအဖြဲ႕မ်ားတက္ေရာက္စစ္ေဆးခြင့္ျပဳရန္ႏွင့္
အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊သမဂၢမ်ားကိုရန္လိုမုန္းတီးဆန္႕က်င္မွဳမ်ားမျပဳလုပ္ရန္
shipping company Kotoku Kaiun Co Ltd၏ရံုးအျပင္ဘက္တြင္စုစည္းဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။
ေတာင္ကိုရီးယားတြင္ ITF inspectorမ်ားသည္သေဘၤာ၁၁စီးေပၚသြားေရာက္ျပီးအခ်ိန္ပိုလုပ္အားခရလိုမွဳ႕
ကိစၥ၊ Russianပိုင္, Cambodiaအလံတင္သေဘၤာေပၚကသေဘၤာသားမ်ား၏လစာေႏွာင့္ေနွးေသာကိစၥႏွင့္
စာခ်ဳပ္ျပည့္သေဘၤာသားမ်ားအိမ္ျပန္နိဳင္ေရးကိစၥမ်ားကူညီေျဖရွင္းလုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။
ITF's Vladivostok-based inspector Petr Osichanskyသည္သေဘၤာ၁၈စီးကိုသြားေရာက္စစ္ေဆးရာ
ITFႏွင့္သေဘာတူညီခ်က္အတိုင္းသေဘၤာသားအခြင့္အေရးရရွိေသာသေဘၤာ၃စီးသာေတြ႕ရွိခဲ့သည္။
ရုရွားသေဘၤာသားမ်ား၏လစာသည္သူတို႕နိဳင္ငံသံုးေငြက်ဆင္းသကဲ့သို႕ေလ်ာ့နဲေနသည္။
Maritime Labour Convention 2006 (MLC)ကသေဘၤာသားမ်ားရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုျပန္လည္ရရွိ
ေစမည္မွာအေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။
တပတ္အတြင္းလုပ္ေဆာင္နိဳင္ခဲ့ေသာေနာက္ဆံုးရလာဒ္သည္ Black Sea၀န္းက်င္၆နိဳင္ငံရွိ
သေဘၤာအစီး၂၀၅၊ဆိပ္ကမ္း၂၉ခုရွိသေဘၤာသားေပါင္း၃၁၁၀ေက်ာ္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုစစ္ေဆးေဆြးေႏြးနိဳင္ခဲ့သည္။
Inspection teamမ်ားသည္သေဘၤာသားမ်ားအတြက္အတည္ျပဳခ်မွတ္ထားေသာသေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို
မလို္က္နာေသာသေဘၤာမ်ားကိုသတိေပးခ်က္မ်ားထုတ္ျပန္ခဲ့ျပီးရာေပါင္းမ်ားစြာေသာသေဘၤာသားမ်ားကိုလည္း
ITFႏွင့္ maritime unions၏မူ၀ါဒလမ္းစဥ္မ်ား၊လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားႏွင့္သေဘၤာသားမ်ား၏အခြင့္အေရးမ်ားကို
နားလည္သေဘာေပါက္ေစရန္ရွင္းလင္းအသိေပးနိဳင္ခဲ့သည္။
ရိုးေမနီးယားနိဳင္ငံအတြင္းInspection teamမ်ားသြားေရာက္စစ္ေဆးရာဥပမာအားျဖင့္ဆိပ္ကမ္း၃ခုတြင္
သေဘၤာ၄၅စီးတြင္၃၂စီးခန္႕ကMaritime Labour Convention 2006 (MLC)အရသေဘၤာသားမ်ားရပိုင္ခြင့္မ်ားကို
လက္ခံက်င့္ေဆာင္ျခင္းမရွိသည္ကိုေတြ႕ရသည္။
ထိုအတူTurkey, Hereke တြင္ Palau-flagged သေဘၤာတစီးသည္တြင္သေဘၤာသားမ်ားအားလစာမေပးျခင္း
အတြက္သေဘၤာအားITFဦးေဆာင္ဖမ္းဆီးနိဳင္ခ့ဲံသည္။သေဘၤာသားမ်ားရရန္ရွိေသာလစာေငြပမာဏမွာ
USD200,000ေက်ာ္ျဖစ္သည္။
Tuzla, တြင္ Belize-flaggedသေဘၤာတစီးတြင္လည္းသေဘၤာသားမ်ားအား၃လေက်ာ္တိုင္ေအာင္လစာေငြ
မရွင္းေပးေသာျပသာနာကိုInspection teamကကူညီေျဖရွင္းေပးခဲ့ျပီးယင္းသေဘၤာသားမ်ားေနရပ္ျပန္ေရး
အတြက္ပါေျဖရွင္းေပးခဲ့သည္။လစာမရေသာသေဘၤာသားအမ်ားစုမွာရုရွားလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္သည္။
ထိုျပင္အႏွစ္၃၀အထက္သေဘၤာမ်ား Black Sea၏အခ်ိဳ႕ေသာဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ေတြ႕ရျခင္းႏွင့္
ယင္းေရွးက်ေသာသေဘၤာမ်ားအသံုးျပဳေနျခင္းကိုဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေသာအားျဖင့္
"sea of shame"ဟုေခၚရန္တိုက္တြန္းနိဳးေဆာ္ခဲ့သည္။






ITF inspector Adrian Mihalcioiu, Romania၏အဆိုအရ တစ္ပတ္အတြင္း ITFလွဳပ္ရွားမွဳသည္
သေဘၤာပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကိုအာရံုစူးစိုက္လာေစရံုသာမက သေဘၤာမ်ားေပၚကအလုပ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ
သေဘၤာသားမ်ား၏အေျခအေနအဆင့္အတန္းကို mediaမ်ားႏွင့္ျပည္သူအမ်ားစု၏စိတ္၀င္စားမွဳကိုပါရရွိခဲ့ျခင္းသည္
ေအာင္ျမင္မွဳတရပ္ျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။




No comments: